Oświadczenie Jacka Kurskiego (04.02.2013).

Uzasadnienie wniosku KGP o uchylenie immunitetu.
W związku z informacją o wniosku Prokuratora Generalnego RP do Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego o uchylenie mi immunitetu posła do PE, robiącego wrażenie jakiejś grubej afery, oświadczam, że:
1. Nic nie wiedziałem o jakimkolwiek toczącym się postępowaniu przeciwko mnie w jakiejkolwiek sprawie. Informację na ten temat otrzymałem w ostatni weekend na skrzynkę mailową w Parlamencie Europejskim. Wyrażam żal, że nie dano mi szansy honorowego załatwienia sprawy w kraju. Uchylenie immunitetu bowiem winno dotyczyć poważnych spraw podlegających kodeksowi karnemu, a nie wykroczeniu, któremu od ręki można by zadośćuczynić w Polsce. Trudno mi w tej sytuacji stronić od podejrzenia, że wniosek o uchylenie immunitetu za złamanie zakazu skrętu w ulicę Bocianią w Elblągu i nagłośnienie tego na całą Europę, jakby chodziło o ciężkie przestępstwo, jest celowym niszczeniem - szkodzącym mojemu wizerunkowi.
2. Sprawa dotyczy bowiem wykroczenia niezastosowania się przeze mnie jako kierowcy samochodu do zakazu skrętu w lewo (zagrożonego mandatem w wysokości 200 zł) w Elblągu w dniu 28 stycznia 2012r. i została wszczęta z powiadomienia policji przez... śledzących mnie fotoreporterów jednej z gazet, z którą byłem w sporze sądowym.
3. Nigdy nie zasłaniam się immunitetem i przyjmuję mandaty za wykroczenia drogowe. Gdy sama policja odstępuje od ich wręczenia w związku z immunitetem parlamentarnym zawsze sam dobrowolnie wpłacam co najmniej równowartość (albo krotność) niedoszłego mandatu na rzecz przykutej do łóżka ofiary wypadku samochodowego lub stowarzyszenia zajmującego się pomocą takim osobom. Gdybym tylko wiedział o ww. postępowaniu w sprawie popełnionego przeze mnie wykroczenia – tak samo uczyniłbym tym razem. 
4. Jestem przeciwny ochronie immunitetem wykroczeń drogowych i uważam, że wszyscy powinni być równi wobec prawa, dlatego wpłaciłem dziś 500 zł na rzecz ofiary wypadku samochodowego z Gdyni.
5. Dzisiaj odbyłem rozmowę z Komendantem Głównym Policji (na wniosek którego działał Prokurator Generalny), któremu zgłosiłem gotowość poddania się takiej karze. 
6. Jeśli, mimo to, po moich wyjaśnieniach w Komisji Prawnej PE procedura uchylenia nie zostanie wstrzymana - sam zrzeknę się immunitetu w tej sprawie.
/-/ Jacek Kurski

Uzasadnienie wniosku KGP o uchylenie immunitetu - kliknij na uzasadnienie, aby zobaczyć powiększenie.

Szanowny Internauto, jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o działalności Jacka Kurskiego, wpisz swój adres Email w okno poniżej (PRENUMERATA WWW.KURSKI.NET) i kliknij na pole "Submit". Twój adres Email zostanie dodany do bazy kontaktów i przy każdej opublikowanej nowej informacji na stronie www.kurski.eu będziesz otrzymywał wiadomość drogą elektroniczną. Twój adres Email będzie przechowywany w bazie kontaktów wyłącznie do celów przesyłania informacji dotyczących aktywności Jacka Kurskiego. Podając swój adres Email wyrażasz zgodę na przesyłanie informacji drogą elektroniczną przez serwis www.kurski.net zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).

Szukaj artykułu lub tekstu (wpisz szukaną frazę lub wyraz):